strategiczna transformacja marki Symbol Studio

Rebranding. strategiczna transformacja marki

Wkraczamy w nowy rozdział swojej historii –przeszliśmy kompletny rebranding by lepiej odpowiadać na wyzwania współczesnego rynku i potrzeby naszych klientów.


Nowy wizerunek to nie tylko metamorfoza wizualna, ale przede wszystkim strategiczne repozycjonowanie marki, której zadaniem jest zwiększenie konwersji i rozpoznawalności marki.

Mateusz Pałka

Founder / CEO / Creative director

Dlaczego zdecydowaliśmy się na rebranding?

Każda marka przechodzi przez fazy zmian, dostosowując się do dynamiki rynku i potrzeb swoich odbiorców.


Symbol Studio znalazło się w punkcie, w którym konieczne było głębokie przeanalizowanie naszego brandingu oraz pozycji rynkowej. Zauważyliśmy, że brakuje nam jasno określonej tożsamości, skutecznych narzędzi komunikacyjnych oraz jednoznacznego pozycjonowania marki. Co najistotniejsze nie mieliśmy jasno zdefiniowanego postrzegania naszych usług.


Była to bariera utrudniająca nam efektywne skalowanie, spójne komunikowanie wartości potencjalnym klientom oraz trafne targetowanie do naszych grup docelowych.

Każda marka przechodzi przez fazy zmian, dostosowując się do dynamiki rynku i potrzeb swoich odbiorców.


Symbol Studio znalazło się w punkcie, w którym konieczne było głębokie przeanalizowanie naszego brandingu oraz pozycji rynkowej. Zauważyliśmy, że brakuje nam jasno określonej tożsamości, skutecznych narzędzi komunikacyjnych oraz jednoznacznego pozycjonowania marki. Co najistotniejsze nie mieliśmy jasno zdefiniowanego postrzegania naszych usług.


Była to bariera utrudniająca nam efektywne skalowanie, spójne komunikowanie wartości potencjalnym klientom oraz trafne targetowanie do naszych grup docelowych.

Nowe pozycjonowanie Symbol Studio.

Repozycjonowanie marki wymagało świadomej analizy naszych klientów – zrozumienia ich potrzeb, obaw, sposobów komunikacji oraz oczekiwań wobec studia brandingowego. Dotychczas Symbol był postrzegany przede wszystkim jako studio specjalizujące się w identyfikacji wizualnej. Teraz świadomie przeszliśmy do roli strategicznego partnera wspierającego marki w ich cyfrowej transformacji.


Analizując rynek, zauważyliśmy lukę – większość firm brandingowych koncentruje się na szerokim spektrum klientów i projektów, lecz rzadko oferują kompleksowe podejście łączące doradztwo biznesowe, strategię marki oraz wdrażanie technologii w jednym, spójnym systemie. Właśnie tę niszę zamierzamy wypełnić.


Chcemy by strategia marki była spójnym elementem budowania biznesu, wizerunku i komunikacji, który później zostanie przełożony 1:1 na stronę www czy social media.

Repozycjonowanie marki wymagało świadomej analizy naszych klientów – zrozumienia ich potrzeb, obaw, sposobów komunikacji oraz oczekiwań wobec studia brandingowego. Dotychczas Symbol był postrzegany przede wszystkim jako studio specjalizujące się w identyfikacji wizualnej. Teraz świadomie przeszliśmy do roli strategicznego partnera wspierającego marki w ich cyfrowej transformacji.


Analizując rynek, zauważyliśmy lukę – większość firm brandingowych koncentruje się na szerokim spektrum klientów i projektów, lecz rzadko oferują kompleksowe podejście łączące doradztwo biznesowe, strategię marki oraz wdrażanie technologii w jednym, spójnym systemie. Właśnie tę niszę zamierzamy wypełnić.


Chcemy by strategia marki była spójnym elementem budowania biznesu, wizerunku i komunikacji, który później zostanie przełożony 1:1 na stronę www czy social media.

Zdefiniowanie przewagi konkurencyjnej.

Nowe podejście Symbol Studio wyróżnia się trzema kluczowymi aspektami, realizowanymi kompleksowo (full in-house):


  1. Rozumienie biznesu i strategiczne doradztwo – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, poznaniu setek różnych biznesów i zrozumieniu mechanizmów, które w nich zachodzą, posiadamy wiedzę, którą dzielimy się i wykorzystujemy. Analizujemy rynek jak i grupę docelową danej marki, identyfikujemy problemy i proponujemy rozwiązania zapewniające rzeczywiste korzyści klientom.

    Podoba mi się jak przedstawił to jeden z naszych klientów - Damian Misiak, CEO Done Deliveries:

    “Symbol ma to do siebie, że zadaje pytania, kwestionuje i w sposób faktyczny próbuje ustalić, co ma jaki cel...”

  2. Integracja strategii i wizerunku – tworzymy spójne systemy komunikacyjne i wizualne, które stają się efektywnymi narzędziami wzrostu dla naszych klientów. Funkcjonalność jest dla nas głównym wyznacznikiem, chcemy by branding był użytecznym narzędziem w rękach naszych klientów a nie tylko ładnymi obrazkami w naszym portfolio.

  3. Rozumienie technologii i jej praktyczne wdrożenie – wykorzystujemy nowoczesne technologie - od narzędzi no-code aż po animacje, 3D, czy też AI aby skutecznie wspierać cyfrową transformację biznesów naszych klientów.

Nowe podejście Symbol Studio wyróżnia się trzema kluczowymi aspektami, realizowanymi kompleksowo (full in-house):


  1. Rozumienie biznesu i strategiczne doradztwo – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, poznaniu setek różnych biznesów i zrozumieniu mechanizmów, które w nich zachodzą, posiadamy wiedzę, którą dzielimy się i wykorzystujemy. Analizujemy rynek jak i grupę docelową danej marki, identyfikujemy problemy i proponujemy rozwiązania zapewniające rzeczywiste korzyści klientom.

    Podoba mi się jak przedstawił to jeden z naszych klientów - Damian Misiak, CEO Done Deliveries:

    “Symbol ma to do siebie, że zadaje pytania, kwestionuje i w sposób faktyczny próbuje ustalić, co ma jaki cel...”

  2. Integracja strategii i wizerunku – tworzymy spójne systemy komunikacyjne i wizualne, które stają się efektywnymi narzędziami wzrostu dla naszych klientów. Funkcjonalność jest dla nas głównym wyznacznikiem, chcemy by branding był użytecznym narzędziem w rękach naszych klientów a nie tylko ładnymi obrazkami w naszym portfolio.

  3. Rozumienie technologii i jej praktyczne wdrożenie – wykorzystujemy nowoczesne technologie - od narzędzi no-code aż po animacje, 3D, czy też AI aby skutecznie wspierać cyfrową transformację biznesów naszych klientów.

Założenia strategiczne naszej marki.

Nasza strategia marki opiera się na trzech osiach czasowych (jest to również pewna interpretacja i nawiązanie do wewnętrznych procesów współpracy z klientami):

  • Przeszłość: Inspirujemy się wielkimi dziełami i symbolami, które kształtowały rozwój kultury i technologii. Jest to fundament, na którym opieramy wartości marki.

  • Teraźniejszość: Skupiamy się na dostarczaniu wartości tu i teraz, budując partnerskie relacje oparte na zaufaniu i realnych wynikach.

  • Przyszłość: Nasza misja jest długofalowa i zakłada tworzenie marek, które staną się symbolem przyszłości. Chcemy, aby nasi klienci byli postrzegani jako liderzy w swoich branżach.

Nasza strategia marki opiera się na trzech osiach czasowych (jest to również pewna interpretacja i nawiązanie do wewnętrznych procesów współpracy z klientami):

  • Przeszłość: Inspirujemy się wielkimi dziełami i symbolami, które kształtowały rozwój kultury i technologii. Jest to fundament, na którym opieramy wartości marki.

  • Teraźniejszość: Skupiamy się na dostarczaniu wartości tu i teraz, budując partnerskie relacje oparte na zaufaniu i realnych wynikach.

  • Przyszłość: Nasza misja jest długofalowa i zakłada tworzenie marek, które staną się symbolem przyszłości. Chcemy, aby nasi klienci byli postrzegani jako liderzy w swoich branżach.

Komunikacja marki. Symbol jako kluczowy element.

Komunikacja jest wielopłaszczyznowa. W pierwszym styku odbiorcy z marką chcemy przedstawić bardziej "zaczepne" podejście do komunikacji marki, wyraźnie nawiązujące do naszej nazwy, tak by wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy. Hasła takie jak „To symbole definiują nasz świat” czy „Projektujemy marki, które stają się symbolem przyszłości” jednoznacznie określają naszą wizję oraz wartość oferowaną klientom.

W drugiej fazie strukturę komunikacji oparliśmy na głębszym zaangażowaniu odbiorcy. Nasze usługi zostały jasno sprecyzowane, każda z nich poprzedzona jest pytaniem o potencjalne straty wynikające z braku działań w danym obszarze.

Przykład:

  • “Ile szans na rozwój straciła Twoja marka przez brak dobrego planu i doradztwa?”

  • “Ilu klientów straciłeś na rzecz swojej konkurencji, która szybciej adaptuje się i reaguje na zmieniające się potrzeby rynku?”

Taka struktura wykorzystuje techniki storytellingu, gdzie konflikt i wyzwanie stają się punktem wyjścia do przedstawienia rozwiązania. Dzięki temu klienci w łatwy sposób mogą zrozumieć wartość naszych usług i korzyści płynące ze współpracy z nami.

Komunikacja jest wielopłaszczyznowa. W pierwszym styku odbiorcy z marką chcemy przedstawić bardziej "zaczepne" podejście do komunikacji marki, wyraźnie nawiązujące do naszej nazwy, tak by wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy. Hasła takie jak „To symbole definiują nasz świat” czy „Projektujemy marki, które stają się symbolem przyszłości” jednoznacznie określają naszą wizję oraz wartość oferowaną klientom.

W drugiej fazie strukturę komunikacji oparliśmy na głębszym zaangażowaniu odbiorcy. Nasze usługi zostały jasno sprecyzowane, każda z nich poprzedzona jest pytaniem o potencjalne straty wynikające z braku działań w danym obszarze.

Przykład:

  • “Ile szans na rozwój straciła Twoja marka przez brak dobrego planu i doradztwa?”

  • “Ilu klientów straciłeś na rzecz swojej konkurencji, która szybciej adaptuje się i reaguje na zmieniające się potrzeby rynku?”

Taka struktura wykorzystuje techniki storytellingu, gdzie konflikt i wyzwanie stają się punktem wyjścia do przedstawienia rozwiązania. Dzięki temu klienci w łatwy sposób mogą zrozumieć wartość naszych usług i korzyści płynące ze współpracy z nami.

Nowy wizerunek - skalowalny system.

Wizualnie nasza marka przeszła transformację odzwierciedlającą nasze wewnętrzne procesy oraz technologiczny charakter naszej pracy. Nowy symbol jest reinterpretacją naszego procesu projektowego składającego się z trzech głównym etapów. Każdy etap jest widoczny w mikrointerakcjach sygnetu oraz w komunikacji wizualnej poszczególnych etapów współpracy.


Formy sygnetu, stały się również fundamentem do skalowania i budowy całego systemu. Każdy symbol posiada inną formę ale w obrębie tych samych założeń konstrukcyjnych, co daje nam wiele możlowści skalowania wizerunku i zabawy z nim.


Kolorystykę oparliśmy o akcenty pomarańczu, czerni, off-black, bieli i szarości, podkreślając technologiczny charakter marki. Cały wizerunek utrzymany jest w minimalistycznej estetyce, gdzie dominuje symetria i równowaga, która zapewnia klarowność i przejrzystość komunikacji.

Wizualnie nasza marka przeszła transformację odzwierciedlającą nasze wewnętrzne procesy oraz technologiczny charakter naszej pracy. Nowy symbol jest reinterpretacją naszego procesu projektowego składającego się z trzech głównym etapów. Każdy etap jest widoczny w mikrointerakcjach sygnetu oraz w komunikacji wizualnej poszczególnych etapów współpracy.


Formy sygnetu, stały się również fundamentem do skalowania i budowy całego systemu. Każdy symbol posiada inną formę ale w obrębie tych samych założeń konstrukcyjnych, co daje nam wiele możlowści skalowania wizerunku i zabawy z nim.


Kolorystykę oparliśmy o akcenty pomarańczu, czerni, off-black, bieli i szarości, podkreślając technologiczny charakter marki. Cały wizerunek utrzymany jest w minimalistycznej estetyce, gdzie dominuje symetria i równowaga, która zapewnia klarowność i przejrzystość komunikacji.

Wnioski z rebrandingu.

Kluczowym elementem całego procesu było zrozumienie naszych przewag konkurencyjnych oraz wartości, jakie chcemy dostarczać klientom. Dzięki strategicznemu podejściu, jasno zdefiniowanej komunikacji oraz spójnemu, minimalistycznemu wizerunkowi, nasza marka zyskała solidne podstawy, by efektywnie wspierać klientów w ich cyfrowej transformacji.


Podsumowując:

  1. Zmiana postrzegania marki z wykonawcy na doradcę realnie wpłynęła na jakość i głębokość współprac.

  2. Nowy system komunikacji (storytelling oparty na pytaniach i konsekwencjach) lepiej angażuje decydentów.

  3. Nasz nowy symbol stał się funkcjonalnym narzędziem – nośnikiem idei, nie tylko logotypem.

  4. Udało się zbudować spójny system brandingu, który wspiera procesy klientów i wzmacnia ich pozycjonowanie.

  5. Wyraźnie zakomunikowane przewagi konkurencyjne (strategia + technologia + wdrożenia) pomogły wyróżnić się w zatłoczonym rynku.

Kluczowym elementem całego procesu było zrozumienie naszych przewag konkurencyjnych oraz wartości, jakie chcemy dostarczać klientom. Dzięki strategicznemu podejściu, jasno zdefiniowanej komunikacji oraz spójnemu, minimalistycznemu wizerunkowi, nasza marka zyskała solidne podstawy, by efektywnie wspierać klientów w ich cyfrowej transformacji.


Podsumowując:

  1. Zmiana postrzegania marki z wykonawcy na doradcę realnie wpłynęła na jakość i głębokość współprac.

  2. Nowy system komunikacji (storytelling oparty na pytaniach i konsekwencjach) lepiej angażuje decydentów.

  3. Nasz nowy symbol stał się funkcjonalnym narzędziem – nośnikiem idei, nie tylko logotypem.

  4. Udało się zbudować spójny system brandingu, który wspiera procesy klientów i wzmacnia ich pozycjonowanie.

  5. Wyraźnie zakomunikowane przewagi konkurencyjne (strategia + technologia + wdrożenia) pomogły wyróżnić się w zatłoczonym rynku.

Jeśli potrzebujesz wsparcia przy transformacji marki lub chcesz zobaczyć na przykładzie jednego z naszych klientów, jak wygląda cały proces — odezwij się do nas.